Můj příběh

Každá značka na trhu by měla mít svůj příběh, to aby byla lidem bližší. Brand story se tomu říká. Také mám jeden. Samá zápletka, zatím žádné rozuzlení…

Můj profesní profil se dá shrnout do několika slov:

Produktový manažer, projektový manažer, manažer značky, content manažer, marketingový a obchodní stratég, konzultant, pedagog, copywriter, publicista, šéfredaktor a spisovatel.

  • Začínal jsem v devadesátkách v médiích, poté jsem několik let působil na pozicích s názvem „marketingový ředitel“.
  • Posledních dvacet let jsem se věnoval péči o vlastní klienty. Těm jsem poskytoval širokou škálu služeb v oblastech řízení projektů, tvorby strategií pro obchod, marketing a komunikaci apod.
  • To, co umím, jsem se snažil učit ostatní, a to nejen na VŠ a MBA institutech, ale také přímo v praxi. Za ta léta mi v různých kurzech a studijních programech prošlo pod rukama víc než 10 000 lidí z marketingových oddělení či z komunikačních agentur.
  • Dostalo se mi té cti mít v rádiu vlastní pořad o marketingu a komunikaci (Rádio Zet, české vysílání BBC, 2019 – 2020).
  • Pak přišla nabídka od nakladatelství: prý napiš knížku, o čem chceš. Tak jsem sepsal svůj pohled na moderní marketingové myšlení a k tomu ještě namluvil její audioverzi. Týden ve studiu budiž varováním pro ostatní… (Sami v moři konkurence, Albatros, 2020).
  • Následně jsem vytvořil 10dílný autorský vzdělávací a rozvojový videoprogram s názvem Zákaznicky a hodnotově orientovaná firma. Natočil jsem ho ve spolupráci se vzdělávacím institutem Gradua-Cegos.

V posledních několika letech jsem se snažil pomáhat:

  • českému pečivu (to aby ho všichni zase rádi jedli),
  • moravskému vínu (to aby ho lidé pili raději než vína zahraniční),
  • česko-slovenským inovacím (to aby si ve světě všimli, že máme nejen zlaté ručičky, ale také chytré hlavičky),
  • a zdraví, tentokrát jaksi bez hranic (staral jsem se o vznik nového webového portálu o zdravém a spokojeném životě).

Snažil jsem se věnovat těm, kdo

  • mají zajímavý produkt, téma či příběh,
  • chápou, že péče o zákazníka může spočívat v neotřelé a chytré komunikaci s nimi,
  • dělají něco skutečně dobrého, a tím nemyslím běžné, jaksi obligátní formy takzvané společenské odpovědnosti.